Изјаве учесника Еразмус+ пројекта ''Инклузивно образовање одраслих помоћу дигиталних алата''

Наставници наше школе Јована Јоцић Јаначковић, Нела Дурмишевић, Душан Ђорђевић и Иван Цветковић, били су полазници мобилности у оквиру Еразмус + пројекта ''Инклузивно образовање одраслих помоћу дигиталних алата'', које је одржано у Лимасолу на Кипру.


У наставку текста су њихове изјаве о искуству и стеченом знању.

''Пројекат Еразмус + организације био је од велике користи за нашу школу, овим путем постали смо једна од малобројних организација која је учествовала у пројектима из области образовања одраслих у Србији. Стручно усавршавање омогућило нам је упознавање са методама рада из других школа које имају велико искуство у раду са одраслим полазницима, а стечена знања поделили смо са осталим наставницима из наше школе. У првом реду истакао бих повољности које Еразмус + пројекти пружају у погледу међународне сарадње, упознавање са различитим културама и стицање нових познанстава. Програм стручног усавршавања у потпуности је испунио наша очекивања, усавршили смо своје дигиталне компетенције и нове методе прилагођавања наставе полазницима који наставу прате по програму инклузије.

Вештине које сам стекао у раду са модерниим веб алатима и порталима за учење путем усавршавања на пројекту лако примењујем у настави. Такође, унапредио сам начин на који планирам и организујем наставу користећи знања која ми помажу у креирању програма, планова и припрема, те њиховом прилагођавању потребама полазника. Користећи дигиталне алате са којима сам имао прилику да се упознам током мобилности у великој мери  побољшали су квалитет моје наставе, као и процесе усвајања и евалуације градива.''

Душан Ђорђевић, наставник биологије

''Приликом стручног усавршавања на Кипру у оквиру Еразмус плус пројекта ''Инклузивно образовање одраслих помоћу дигиталних алата'', стекао сам широк спектар знања о инклузији и различитим веб алатима које могу користити у свакодневном наставном процесу. Посета различитим школама на Кипру, присуство настави и контакт са наставницима, омогућило ми је квалитетну размену искуства и стицање нових знања захваљујући којима сам унапредио своју наставну праксу.

Стечена знања свакодневно примењујем у раду са полазницима функционалног образовања одраслих, а посебно са оним полазницима који наставу похађају по инклузивном програму и полазницима којима је потребна додатна помоћ у учењу. Стечено знање о веб алатима омогућило ми је да креирам различите дигиталне ресурсе помоћу којих полазници имају могућност да лакше усвоје предвиђено градиво и заврше целокупни циклус образовања.''

Иван Цветковић, наставник географије

''У оквиру Еразмус+ пројекта и стручног усавршавања на Кипру, првенствено сам стекла нова знања из области дигиталних компетенција и како их применити у инклузивном образовању одраслих полазника наше школе. Нарочито је помогао едукациони тренинг у ShipCon-у, где смо учествовали у бројним креативним радионицама уз помоћ којих смо научили нов начин рада образовног система који се примењује на Кипру. Обилазак школа и директна посета часовима је помогла у учењу нових знања и што бољој примени истих у наставној пракси по повратку у Србију. Примена директних практичних примера у области дигиталних компетенција, нова знања и нови програмски језици олакшавају рад и приступ у настави на часу, а ученицима омогућавају већу компетентност у даљем раду.''

Јована Јоцић Јаначковић, наставница ликовне културе

''Стручно усавршавање на Кипру је представљало једно дивно искуство за мене и моју личну професију. Своје знање сам обогатила и стекла значајне вештине које су ми много помогле да применим у пракси у раду са одраслима. Праћење рада наставника са полазницима на теоријском и практичном делу је било доста поучно. Веома је занимљив био обилазак основних и средњих школа, изглед њихових учионица, као и само присуствовање на часовима теорије и практичног дела. Упознала сам дивне људе, са којима смо се кроз дружење и разговор зближили и размењивали своја лична искуства. Кроз обилазак културно историјских знаменитости, музеја, галерија, споменика, научила сам много о њиховој историји и богатој култури.

Искуство које сам стекла примењујем у раду са полазницима. Напредак је знатно бољи, а рад лакши и занимљивији. Мотивација и активност полазника у раду је знатно боља и имамо много боље резултате. Употреба дигиталних алата је олакшала рад полазницима.''

Нела Дурмишевић, андрагошки асистент
 
 
 

 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Радни састанак пројектих тимова ОШ ''Јован Аранђеловић'' и СШ ''Никета Ремезијански'' посвећен Еразмус+ пројектима

Настава у природи

Дечја недеља

Додељене награде у оквиру Недеље изазова

Ученици у улози наставника у оквиру Недеље изазова

Израда компаса

Презентација Еразмус+ пројекта ''Инклузивно образовање одраслих помоћу дигиталних алата'' у СШ ''Никета Ремезијански''

Правописна правила ''Школа за 21. век''

Угледни час "Магичан број пи"